Met gebruikerstests maken we optimalisatiekansen inzichtelijk.

Door te weten wat werkt (en nog belangrijker, wat niet werkt) kunnen we de gebruikerservaring van een digitaal product verbeteren. Dat start met gebruikers te leren begrijpen en te ontdekken waar zij écht geholpen mee zijn.

De voordelen van gebruikerstests.

Veelal worden digitale producten ontwikkeld gebaseerd op eigen aannames. Door gebruikersgedrag en userfeedback te analyseren, brengen we verbeteringen in kaart op basis van ervaringen van échte bezoekers. Uit een test kan bijvoorbeeld blijken dat een kleine tekstuele aanpassing of het wijzigen van de kleur van de knoppen op de website resulteert in meer aanvragen.

De klant aan het woord

“Doordat we in een vroeg stadium gebruikerstests hebben afgenomen onder leraren en leerlingen, zijn we tot verrassende inzichten en verbeterpunten gekomen. Sinds de verbeterpunten zijn doorgevoerd, is onze applicatie eenvoudiger in gebruik.”
Klant: Hans Langeree
Hans Langeree Stichting Tijdgeest

Gebruikerstests in de praktijk. Welke gebruikerstests wij toepassen is volledig afhankelijk van de informatie die we willen verkrijgen. Dit kan variëren van A/B testen waarbij we specifieke onderdelen van een website of platform testen of mouse- en eyetracking, tot aan het afnemen van interviews. Uiteindelijk draait het om één doel: de wereld bekijken door de ogen van uw doelgroep.

Vrijblijvend Advies over Testen & Optimalisatie.

Ik help u graag verder en nodig u van harte uit voor een vrijblijvend adviesgesprek over het afnemen gebruikerstests en optimalisatiekansen voor uw bedrijf.

Vrijblijvend Advies over Testen & Optimalisatie.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie ontvangen? Wanneer u uw gegevens achterlaat via het formulier, neem ik op werkdagen binnen 24 uur contact met u op.

Gert-Jan Bloem
Directeur / Partner