Een nieuwe look & feel voor Mastermate

Mastermate is dé technische groothandel in Nederland voor de bouw, woningcorporaties, en gerelateerde bedrijven zoals onderhoudsbedrijven en installateurs. Mediamoose heeft voor Mastermate een nieuwe digitale look and feel ontwikkeld om de klant- en merkbeleving te verbeteren.

De klant- en merkbeleving verbeteren

Alles draait om de ervaring van de gebruiker. Een belangrijke onderdeel van de gebruikerservaring van een website is de relevantie van de inhoud die aan de websitebezoeker wordt getoond. Om te bepalen wát relevant was voor klanten van Mastermate heeft Mediamoose, in samenwerking met het marketingteam van Mastermate, als eerste achterhaalt wat de pijnpunten en behoeften zijn van hun klanten en medewerkers.

Dit onderzoek, bestaande uit interviews en data-analyse, heeft geleid tot inzichten waarmee ons team van ontwerpers en ontwikkelaars aan de slag is gegaan om de Mastermate website te verbeteren. De nadruk van deze verbetering lag op het verbeteren van de klant- en merkbeleving en het naar voren brengen van Mastermate’s assortiment, deskundig advies en doordachte oplossingen.

Technische groothandel Mastermate - Mediamoose Case
Technische groothandel Mastermate - Mediamoose Case 02

Het resultaat

De nieuwe website heeft een modern design dat de specialismen van Mastermate benadrukt en de klant helpt met het vinden van de juiste inhoud. Dankzij het overzichtelijke menu kunnen klanten eenvoudig contact opnemen voor service of advies. De slimme klantenservicepagina maakt het voor de klant gemakkelijker om zijn of haar vragen beantwoord te krijgen. En de algemene zoekfunctie helpt de klant met het vinden van de juiste producten of informatie.

Daarnaast is er veel aandacht besteed aan de vestigingenpagina. We hebben het niet alleen gemakkelijker gemaakt voor klanten om tijdens een klus met één klik de dichtsbijzijnde Mastermate vestiging te vinden, ook hebben we het voor de medewerkers van verschillende vestigingen eenvoudiger gemaakt om via een beheersysteem de normale en gewijzigde openingstijden in te vullen.

Continu verbeteren

Mastermate en Mediamoose hebben dezelfde visie: continu verbeteren en bouwen aan een innovatieve toekomst. Na de recente lancering van de nieuwe website, zijn we samen met Mastermate de plannen aan het maken voor 2019. Het doel is om – op basis van de feedback van klanten en medewerkers – te starten met het vernieuwen van de werken-bij-website en het (functionele) design van de Mastermate webshop.